Voorkom parkeeroverlast bij nieuw stadskantoor

Voorkom parkeeroverlast bij nieuw stadskantoorVolgend jaar wordt het nieuwe stadskantoor opgeleverd. Het Lees meer

Afvaldebat kent verliezers en winnaars

Afvaldebat kent verliezers en winnaarsHet debat over het afval in Hengelo is Lees meer

B&W zet gemeenteraad mes op keel bij verkoop Vitens

B&W zet gemeenteraad mes op keel bij verkoop VitensDe gemeente Hengelo wil cashen. Het college wil Lees meer

Wethouder Elferink (CDA) mag blijven

Wethouder Elferink (CDA) mag blijvenWethouder Marcel Elferink (CDA) kan wethouder blijven. Dit Lees meer

Hengelo laat middeninkomens in de kou staan

Hengelo laat middeninkomens in de kou staanDe inkomsten van de gemeente Hengelo zijn fors Lees meer

Gaat wethouder Elferink vertrekken?

Gaat wethouder Elferink vertrekken?Wethouder Marcel Elferink (CDA) heeft het moeilijk. ProHengelo Lees meer

Zorgverzekeraar Menzis moet op zijn tellen passen

Zorgverzekeraar Menzis moet op zijn tellen passenDe ziekenhuiszorg in Hengelo kachelt achteruit. De oorzaak Lees meer

Streep door "omgekeerd inzamelen" afval

Streep door De gemeenteraad gaat een streep halen door het Lees meer

ZGT dupe beleid zorgverzekeraar

ZGT dupe beleid zorgverzekeraarTijden veranderen. Ook voor de ziekenhuizen. Vroeger werden Lees meer

Het geduld met D66 is op

Het geduld met D66 is opHet Rabo-theater (straks Schouwburg Hengelo) blijft zelfstandig. Die Lees meer

Is de Deurningerstraat weer veilig?

fietsenHet college van B&W heeft direct na het verschrikkelijke ongeluk van afgelopen zomer aangekondigd dat de Deurningerstraat veiliger zou worden. Nog voordat de scholen zouden beginnen. U weet: het probleem in de Deurningerstraat zijn de rijen fietsende scholieren die zich dagelijks door de smalle straat persen en die zich vermengen met het autoverkeer en het zware vrachtvervoer. Een levensgevaarlijke situatie die schreeuwt om ingrijpen. Uw redacteur heeft onderzocht hoe het nu met de veiligheid is gesteld. Na lang zoeken trof hij een bord op de Oldenzaalsestraat dat tractoren aangeeft rechtdoor te rijden en niet linksaf de Deurningerstraat in te slaan. In tegengestelde richting staat in de Hasseler Es bij de Deurningerstraat ter hoogte van de Westelijke Esweg, eenzelfde bord. Het is geen verbodsbord, maar een verzoek.

Vrachtwagens krijgen het verzoek niet, terwijl hun aanwezigheid een groter probleem is omdat meer vrachtwagens dan tractoren door de straat heen komen. De krant heeft geteld. Binnen een half uur kamen er vrijdagochtend 5 september 11 zware voertuigen door de straat.  Is de Deurningerstraat met de nieuwe bewegwijzering veiliger geworden? Nee. Dat is tenminste niet de ervaring van uw redacteur, die er dagelijks fietst. Bij vrijwel iedere doorgang overdag wordt zwaar verkeer gezien. Dit verkeer kan uit tal van richtingen de Deurningerstraat inrijden zonder een bordje te passeren. Voelen de verantwoordelijken op het gemeentehuis zich met de nieuwe borden van hun verantwoordelijkheid ontslagen? We mogen hopen van niet. ProHengelo heeft in juli schriftelijke vragen gesteld aan het college over de veiligheid van de Deurningerstraat. De beantwoordingstermijn is al lang verstreken, maar een antwoord is er niet. Heeft de Deurningerstraat prioriteit? Het lijkt niet zo te zijn. Afsluiten van de Deurningerstraat voor zwaar verkeer, is toch een maatregel die binnen twee maanden genomen kan worden? Eventueel met uitzondering van het openbaar vervoer. Want daarop rijden chauffeurs die gewend zijn door druk verkeer te laveren.  Inmiddels heeft Leo Janssen van ProHengelo nieuwe schriftelijke vragen gesteld over de veiligheid. Hopelijk is dit aanleiding nu snel met echte maatregelen te komen.

Reacties 1

  1. Leonard Schenck ≡ 09 sep 2014 ≡ 09:42

    Knap dat jullie dat miezerige bordje gevonden hebben! Dran.

Geef een reactie

Uw mailadres wordt nooit gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd. *

Volg

Krijg van elk bericht een mail.

Sluit u aan: