Voorkom parkeeroverlast bij nieuw stadskantoor

Voorkom parkeeroverlast bij nieuw stadskantoorVolgend jaar wordt het nieuwe stadskantoor opgeleverd. Het Lees meer

Afvaldebat kent verliezers en winnaars

Afvaldebat kent verliezers en winnaarsHet debat over het afval in Hengelo is Lees meer

B&W zet gemeenteraad mes op keel bij verkoop Vitens

B&W zet gemeenteraad mes op keel bij verkoop VitensDe gemeente Hengelo wil cashen. Het college wil Lees meer

Wethouder Elferink (CDA) mag blijven

Wethouder Elferink (CDA) mag blijvenWethouder Marcel Elferink (CDA) kan wethouder blijven. Dit Lees meer

Hengelo laat middeninkomens in de kou staan

Hengelo laat middeninkomens in de kou staanDe inkomsten van de gemeente Hengelo zijn fors Lees meer

Gaat wethouder Elferink vertrekken?

Gaat wethouder Elferink vertrekken?Wethouder Marcel Elferink (CDA) heeft het moeilijk. ProHengelo Lees meer

Zorgverzekeraar Menzis moet op zijn tellen passen

Zorgverzekeraar Menzis moet op zijn tellen passenDe ziekenhuiszorg in Hengelo kachelt achteruit. De oorzaak Lees meer

Streep door "omgekeerd inzamelen" afval

Streep door De gemeenteraad gaat een streep halen door het Lees meer

ZGT dupe beleid zorgverzekeraar

ZGT dupe beleid zorgverzekeraarTijden veranderen. Ook voor de ziekenhuizen. Vroeger werden Lees meer

Het geduld met D66 is op

Het geduld met D66 is opHet Rabo-theater (straks Schouwburg Hengelo) blijft zelfstandig. Die Lees meer

Vive GroenLinks?

vliegtuigColumn door Wiert Wiertsema

De fractievoorzitter van GroenLinks in de Tweede Kamer Bram van Ojik komt naar Twente. Hij voert campagne tegen de komst van Vliegveld Twente en steunt het verzet tegen de wegen die Enschede dwars door de natuur bij Hengelo wil aanleggen. Bram is sportief. Hij verkent het gebied per fiets en iedereen mag meefietsen.

10 jaar geleden was de gemeente Hengelo mede-eigenaar van het vliegveld. Een schitterende positie om te zorgen dat het terrein zich als natuurgebied zou kunnen ontwikkelen. Mede op voorstel van GroenLinks Hengelo is het vliegveld geprivatiseerd. Dan weet je twee dingen zeker: de zeggenschap is weg en als er geld kan worden verdiend met het vliegveld, zal er geld worden verdiend…

We leven nu tien jaar later. Nog steeds is GroenLinks lid van B&W van Hengelo. Nog steeds worden sussende woorden besteed aan natuur en groenbehoud. Tegelijkertijd zijn B&W van Hengelo druk bezig om het vliegveld te ontsluiten en Enschede de vurig gewenste aansluiting op de A1 te bezorgen. Het natuurgebied zal worden doorkruist door brede wegen. Over twee jaar vliegen de eerste Boeings over onze hoofden. Vive GroenLinks! Wie vertelt de fractievoorzitter hoe het echt zit?

Reacties 10

  1. Karin ≡ 07 jan 2014 ≡ 17:02

    Forum van en voor tegenstanders Kluchthaven Twente. https://www.facebook.com/geendoorstartvliegveldtwente?fref=ts

  2. P. Nijhuis ≡ 07 jan 2014 ≡ 17:07

    Ik las zojuist de reactie van Karin, hier is nog een forum voor tegenstanders liegveld Twente……
    https://www.facebook.com/pages/Burgers-TEGEN-Twente-Airport/211898932281699

  3. Henk Nijhof ≡ 07 jan 2014 ≡ 17:16

    Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien. GroenLinks was, is en stemde tegen een bijdrage aan de private luchthaven Twente, die toen al noodlijdend was en met steun van Twentse gemeenten in de ‘lucht’ werd gehouden. De luchthaven Twente leunde qua technische voorzieningen zwaar op het militaire vliegveld. Wij hebben gepleit voor sluiting van het vliegveld, zoals we nu tegen de opening van de kluchthaven Twente zijn De burgerluchthaven was al ter ziele toen de militaire tak werd gesloten. Het wel of niet vernielen van de natuur staat geheel los van die paar lullige euro’s die Hengelo er jaarlijks inpompte. Wij hebben dus nooit een voorstel tot privatisering gesteund, sterker nog wij hebben altijd alleen voorstellen tot sluiting gesteund. Als wethouder heb ik zelfs altijd een minderheidsstandpunt ingenomen over het vliegveld en de luchthaven! Als je al de geschiedenis wilt vervalsen, doe dat dan minder op- en doorzichtig

    Henk Nijhof (GroenLinks)

  4. Karin ≡ 07 jan 2014 ≡ 17:20

    Ik ben blij met de reactie van de heer Nijhof, dank.

  5. Mabel radstaakjaj ≡ 07 jan 2014 ≡ 18:07

    Als GroenLinks watcher kan ik niet anders dan concluderen dat de heer Wiertsema, ondanks zijn vermelde jarenlange politieke ervaring, een black_out heeft gehad. Als er 1 partij is die steeds het voortouw nam en neemt in het debat rond de luchthaven dan is dat juist GroenLinks.
    Voor meer info GroenLinks Hengelo.nl

  6. Karin ≡ 07 jan 2014 ≡ 18:10

    En wat doet ProHengelo zelf dan tegen het probleem vliegveld? Want dat wordt het, één groot fiasco, ten koste van gezondheid en portemonnee van de belastingbetaler. Ik vind daar niets van terug in uw portefeuille en verkiezingsprogramma. Waar staat u meneer Wiertsema. Wat nou Open en Eerlijk……Anders?!

  7. clientelen ≡ 07 jan 2014 ≡ 19:24

    Flut klup Groen Links….. Verboten! Verboten! Verboten! Verboten! etc….
    Na maart door de plee; sloopkogel Janneke is niet te stoppen.
    .
    Hé zakkenvuller Nijhof, zoek ’s een échte baan! Blijf met je klauwen van ons geld af. (rest kan je invullen)

  8. Wiert Wiertsema ≡ 07 jan 2014 ≡ 20:05

    GroenLinks draagt 20 jaar verantwoordelijkheid in het college van B&W van Hengelo. Ik zal me troosten met de gedachte dat GroenLinks tegen het vliegveld was als straks de Boeings komen. Een wethouder mag ergens persoonlijk tegen zijn. Hij (of zij) is altijd medeverantwoordelijk voor het gevoerde collegebeleid. Dat kan niet met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt worden.

  9. Wiert Wiertsema ≡ 07 jan 2014 ≡ 20:10

    Standpunt ProHengelo over het vliegveld (Verkiezingsprogramma 2010-2014)

    De komst van een luchthaven op het voormalig Vliegveld Twente wordt afgewezen. Het terrein kan aan de natuur worden teruggegeven.

  10. Jan Bode ≡ 11 jan 2014 ≡ 11:41

    ten aanzien van Henk Nijhof: vanaf 1 januari 2003 kunnen wethouders geen minderheidstandpunt innemen. Een wethouder stemt niet in de gemeenteraad. Net als de regering niet stemt in het parlement. Wel eens van een minderheidstandpunt gehoord van een minister?

Geef een reactie

Uw mailadres wordt nooit gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd. *

Volg

Krijg van elk bericht een mail.

Sluit u aan: